Killerbody #1

Aangezien ik door mijn afwisselende uren vaak niet de gewone maaltijden kan nuttigen (ontbijt – middag – en avondmaal), is mijn eetpatroon verschrikkelijk slecht. Er zijn dagen waarop ik meerdere keren een warme maaltijd nuttig maar er zijn eveneens dagen waarop ik slechts 1 keer een volwaardige maaltijd eet. Tussendoor eet ik ook veel snoep en koeken omdat die dingen makkelijk mee te nemen zijn en toch een beetje vullen. 
Aangezien mijn gewicht hierdoor ook een zwaar jojo-geval is en dus schippert tussen de 49 en 55 kilo, wil ik hier verandering in brengen. Via een vriendin kwam ik terecht bij “My Killerbody Motivation” of kortweg MKBM van Fajah Lourens. 

Omdat zij ook in afwisselende shiften werkt en het principe van het boek toch goed kan volgen, heb ik besloten om mij er ook voor te gooien. 

Ik bestelde het boek “Killerbody” voor 20€ bij Bol.com. MKBM is een hardcover en is een boek waar echt álles in staat. Er staan voedingsschema’s en recepten in, trainingsschema’s en alles wordt duidelijk toegelicht. Achteraan in het boek vind je een boodschappenlijstje met welke ingrediënten je nodig hebt voor welke week. Ook wanneer je bv. sommige dingen niet lust kan je hiervoor “vervangende” ingrediënten vinden. Om een simpel voorbeeld te geven: één van de recepten betreft een slaatje waarin ook avocado zit. Omdat ik absoluut geen avocado lust, kan ik achteraan in de lijst terugvinden door welke dingen ik dit kan vervangen op toch aan de juiste waarden te komen. Wanneer ik dus een recept met avocado heb, kan ik dit vervangen door vette vis of bv. ongebrande noten. 

Ook de trainingsschema’s zijn duidelijk uitgelegd en je staat vrij in het aantal trainingen je doet; 2-3-4-5 keer per week. Er staan verschillende schema’s in die je ofwel thuis ofwel in de fitness kan volgen. 
Verder vind je in het boek nog info omtrent de verschillende voedingsstoffen en welke stoffen waarvoor dienen. Zelfs info over hoe je kan trainen wanneer je zwanger bent, kan je terugvinden in het boek. 
Via mijn blog ga ik jullie een beetje op de hoogte proberen te houden van mijn MKBM-progress. Om je progressie bij te houden, vul je in het begin van het boek de vragenlijst in. Dit betreft je gewicht en de omtrek van verschillende lichaamsdelen. Om de 2 weken vul je dit opnieuw in en zo kan je de progressie makkelijk zien. Ook wordt het aangeraden om 2 foto’s te nemen in lingerie of bikini: 1 in vooraanzicht en 1 in zijaanzicht. 
Dit is vooral belangrijk omdat je hierop makkelijker je progressie ziet dan wanneer je in de spiegel kijkt. De foto’s herhaal je dan ook elke 2 weken. 

Ik ben heel benieuwd en sta te popelen om er morgen mee te beginnen. Via de instagrampagina van MKBM kan je ook progress van andere volgen en tips en tricks terugvinden. 
Zijn jullie gekend met MKBM? Of volgen jullie iets anders? Laat het me dan zeker weten! 

21 gedachten over “Killerbody #1

    • Carli Van Echelpoel schreef:

      Ik snap wat je bedoeld. Ik ken er zelf te weinig van om daar zelf in te beginnen zoeken. Ik hoop dat ik dmv het boek mijn eigen ding kan vinden ☺️

  1. Inez schreef:

    Ik probeer het boek al maanden te lenen in de bib, maar het is altijd uitgeleend 😞 Alvast veel succes en ik ben alvast benieuwd naar je vooruitgang!

  2. Amy schreef:

    Ik weet het niet zo goed met dit soort boeken! Zelf ben ik ook bezig met een actieve en gezonde levensstijl en ik heb gemerkt dat ieder lichaam anders is en andere behoeftes heeft. Blijkbaar zou je maar 1200 kcal mogen consumeren met dit boek? Lijkt me best weinig! Maar ik heb het boek zelf niet dus ik heb er geen flauw idee van 😀

    • Carli Van Echelpoel schreef:

      In dit boek kan je kiezen tussen een dieet om af te vallen en een sportdieet of beide. Ik denk dat het een beetje afhangt waar je zelf behoefte aan hebt. We zullen zien ☺️

  3. Miryam schreef:

    Wel van gehoord, heb het boek zelf niet. Ben wel heel erg benieuwd! Ik ben zelf bij vlagen fanatiek bezig met eten en sporten. Maar zoals jij omschrijft; ik jojo nogal. Dus ik ben benieuwd naar je ervaring met heg boek! Heel veel succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *